tiistai 10. elokuuta 2010

Sadoittain asioita Isosiskosta

 Mikä olisikaan parempi tapa käynnistää bloggailu kuin useissa blogeissa nähty Sata asiaa- lista? No eipä mikään. Kertaheitolla vaan faktat kehiin sanon minä! Tässä siis sataa asiaa Isosiskosta, var så god!

1.    Jännitän suhteettoman paljon tällaisten tekstien kirjoittamista. Jotenkin oman elämän paljastaminen kaikelle kansalle on kauhistuttavaa.
2.    Onkin hiukan outoa, että ryhdyin pitämään blogia.
3.    Ehkä on syytä aloittaa helpoista faktoista.
4.    Olen noin 169cm pitkä.
5.    Olen naimisissa ja ihanan pienen tytön äiti.
6.    Perheeseemme kuuluu lisäksi kaksi kissaa.
7.    Olen horoskoopiltani leijona.
8.    Liioitteluun taipuvainen luonteeni sopii hyvin leijonan piirteisiin.
9.    En kuitenkaan ole koskaan ollut kovin kiinnostunut horoskoopeista.
10.    Minulla on aina ollut pitkä vaalea tukka.
11.    Paitsi ala-asteella, kun pääsin ensi kertaa yksin kampaajalle, jolle sanoin ”hiukan lyhyemmäksi”.
12.    Kampaaja leikkasi poikatukan.
13.    Kuljin itkien kotiin.
14.    Olin nuorempana järkyttävän huono kirjeystävä.
15.    Sain aina hätyyttelykirjeitä, joissa kysyttiin miksen ole vielä vastannut.
16.    Pelkäsin pienenä niin paljon Pikku Kakkosen varokaa heikkoja jäitä-nallea, että lopetin tv:n katselun aina ennen kyseistä kohtaa.
17.    Olen kuitenkin vakuuttunut siitä, että olisi lähes epänormaalia olla pelkämättä kyseistä animaatiota.
18.    Tein testin, jossa määritellään vastaajan henkinen ikä. Sain tulokseksi  83 vuotta.
19.    Todellisuudessa olen 26-vuotias.
20.    Pahinta oli, ettei lähipiirini ollut tuloksesta kovinkaan yllättynyt.
21.    Televisiota katsellessani teen huomaamattani samoja ilmeitä kuin televisiossa näkemäni henkilöt.
22.    Eläytymisalttiuteni näkyy myös siinä, että alan huomaamattani matkia keskustelukumppanini murretta, mikäli hänellä sellainen on.
23.    Matkimiskykyni on mahdollisesti auttanut kieltenopiskelussa.
24.    Olen lukenut englannin ja ruotsin lisäksi ranskaa, saksaa ja espanjaa. Lisäksi olen hetkellisesti ymmärtänyt jonkin verran kreikkaa.
25.    Haaveilen, että jonakin päivänä meillä on mieheni kanssa liuta lapsia, jotka ovat yhtä äänekkäitä, älykkäitä ja älyttömiä kuin vanhempani ja omat sisarukseni.
26.    Valitettavasti mieheni on on hiukka kauhistunut ajatuksesta, että ikinä saisimme enempää kuin kaksi lasta :)
27.    Ehkä ne kaksi ovat sitten vaan erityisen äänekkäitä ja älyttömiä.
28.    Olen äärimmäisen herkkä ja tunteellinen.
29.    Kiinnyn herkästi ihmisiin, eläimiin, paikkoihin, tavaroihin jne.
30.    Haluaisin lukea enemmän.
31.    Ongelmana on, etten voi laskea kirjaa kädestäni aloitettuani lukemisen.
32.    Näin ollen kirjoja voi oikeastaan lukea vain lomaillessa tai kun tietää, ettei seuraavaan 24 tuntiin pidä olla missään tai tehdä mitään.
33.    Sain isältäni 9-vuotiaana joululahjaksi Jane Austenin klassikot englanniksi.
34.    Isä taisi hiukan yliarvioida englannin kielen taitoni puolen vuoden opiskelun jälkeen.
35.    Austenien sijaan luin tuona vuonna kaikki suomenkieliset Neiti Etsivät.
36.    Sittemmin luin kyllä myös Austenit.
37.    Olen hedonisti. Nautinnonhaluni ulottuu mm. ruokaan, lämpöön jne.
38.    Nautinnonhalustani johtuen en juo juurikaan alkoholia. Se on pahaa.
39.    Alkoholin kulutustani hillitsee myös kontrolloimisen tarpeeni. Niin ja seuraavan aamun huolestuttavasti madaltunut liikutuskynnys.
40.    Edellisistä kommenteista huolimatta en kuitenkaan pidä täysin huonona, että muut ihmiset juovat alkoholia. Osa ihmisistä on humalassa aikasta hilpeitä :)
41.    Toisaalta on myös joukko ihmisiä, joista tulee kännissä hirveitä ääliöitä, jotka loukkaavat läheisiään.
42.    Läheisten loukkaaminen on kurjaa. Valitettavasti itsekin on tullut tehtyä jos jonkinsortin älyttömyyksiä.
43.    Omat ja toisten sanomat kurjuudet jäävät helposti  kalvamaan. Vieläkin muistan useita tekemiäni tyhmyyksiä, joita ei varmasti kukaan muu enää ajattele. Ainakaan toivottavasti.
44.    Opiskellessa rakastan tehdä listoja ja kirjoittaa asioita uusiin järjestyksiin. Opiskeluvuosistani onkin muistona varmasti satoja sivuja uudelleen assosioituja faktoja ruutupaperilla.
45.    Rakastan myös muiden listojen tekemistä: kauppalistojen, tehtävälistojen, toivelistojen…
46.    Sata asiaa –listan tekeminen sopiikin minulle lopulta vallan hyvin :)
47.    Olen aina ollut ”tyttömäinen tyttö”.
48.    Aikaisemmin kuitenkin kadehdin poikatyttöjä, jotka kiipesivät puuhun, pelasivat jalkapalloa ja pistivät poikia turpaan.
49.    Nykyisin olen todella tyytyväinen siihen, että olen nainen.
50.    Olen pohjimmiltani hyvin siisti ihminen.
51.    Valitettavasti tämä puoli minusta on liian suuren osan ajasta vahvasti hautautuneena vaatteiden, vanhojen lehtien, pölyn ja tiskien alle :)
52.    Järjestelystä kyllä pidän. Sellaisesta mukavasta mapittelusta ja organisoinnista ja siistimisestä. Mutta en juurikaan perinteisestä siivous-jynssäämisestä. Onneksi aviomies suostuu imuroimaan.
53.    Imuroiminen hiukan useammin olisi tarpeen, sillä tällä hetkellä asuntomme on aika ajoin täynnä remonttipölyä.
54.    Käynnissä on vuonna 1924 valmistuneen talomme kokonaisvaltainen remontointi.
55.    Tarkoituksenani onkin bloggailla remontin vaiheista.
56.    En ole musikaalinen.
57.    Musiikkitunneilla soitin rytmimunaa tai triangelia, koska muuta soitinta minulle ei varmaan uskallettu antaa.
58.    Epäilen, että osa lukijoista ihmettelee nyt mitä tarkoittaa rytmimuna.
59.    Kyseessä on pieni vähän marakassia muistuttava munanmuotoinen soitin.
60.    En pala herkästi (toisin kuin Pikkusisko…). Ruskettuvasta nahasta oli hyötyä, kun asuin vuonna 2003(?) Kreikassa.
61.    Työskentelin siellä pienessä kahvilassa.
62.    Keskityn äärimmäisen intensiivisesti aina käsillä olevaan asiaan. En mm. kuuntele lainkaan musiikkia TAUSTALLA. Jos kuuntelen, niin kuuntelen kunnolla.
63.    Ulkonäössäni pidän eniten korvistani, jotka varsinkin pienenpänä olivat päistään todella suipot.
64.    Lapsuuden ystäväni olikin kuulemma aluksi hiukan pelännyt minua, kun oli luullut keijukaiseksi.
65.    En oikein osaa piirtää.
66.    En ole ikinä juonut kokonaista kupillista kahvia.
67.    Enkä lasillista viiniä.
68.    Enkä pullollista olutta.
69.    Enkä tölkillistä energiajuomaa.
70.    Muutamia vuosia sitten join kuitenkin päivittäin Coca Colaa tai Pepsi maxia.
71.    Nykyisin olen luopunut myös kyseisestä ”paheesta”.
72.    Olen HIRMUISEN perso makealle. Söisin vaikka kiviä, jos niissä olisi sokerikuorrutus.
73.    Suolaisesta, kuten sipseistä, pizzasta ja hampurilaisista en sen sijaan oikein välitä.
74.    Olin pikkuvanha lapsi ja pohdin suuria jo pienenä.
75.    Ehkä juuri tästä syystä olen ollut 10-vuotiaasta lähtien kasvissyöjä.
76.    Ajoin ajokortin vasta kaksi vuotta sitten.
77.    En ymmärrä pummilla matkustamista julksisissa kulkuneuvoissa.
78.    Olen muutenkin hyvin sääntöihin orientoitunut pilkunviilaaja.
79.    Pyrin kuitenkin välttämään pilkuviilausta blogiteksteissäni: periaatteena on ”paljon ja nopeasti” :)
80.    En ole ilta- enkä aamuihmisiä.
81.    Iltaisin tahdon nukkumaan aikaisin ja aamulla tahdon nukkua myöhään. Kärttyinen en ole kuitenkaan kumpanakaan ajankohtana.
82.    En voisi kuvitella ottavani tatuointia. Korkeintaan jonkin lapseeni liittyvän.
83.    Sain elämäni ensimmäisen tiskikoneen vajaa puoli vuotta sitten.
84.    Olen siitä ikionnellinen.
85.    Tarvitsen ruokaa tasaisin väliajoin. Kolmen tunnin jälkeen tulee pian kiukku, jos ravintoa ei heru.
86.    En vieläkään tiedä mikä minusta tulee isona.
87.    Ammatilliset haaveet ovat vaihdelleet vuosien varrella, mutta toive äitiydestä on ollut pysyvä.
88.    En kuitenkaan ole juurikaan potenut vauvakuumetta. Olen aina toivonut lasta.
89.    Olenkin tyttärestäni äärimmäisen  kiitollinen.
90.    Pidän kukista sekä luonnossa että maljakossa. Lempikukkiani ovat leinikit, pionit ja liljat.
91.    Odotin innolla Pikkusiskon 100 asiaa-listaa. Jonka siis olen jo lukenut etukäteen, ennen julkaisua.
92.    Monta asiaa tiesin, monelle nauroin ja osasta yllätyin.
93.    Muun muassa se, että Pikkusisko pitää kotiamme isona ja ihanana (!) hämmensi remonttikaaoksen keskellä asuvaa päätäni :)
94.    Minulla on hurjan pienet kädet. Puutarhahanskani ostan lasten koossa ja silti ne ovat usein liian suuria.
95.    Koulussa pidin vähiten aineista, jotka taisivat olla kaikkien muiden suosikkeja eli liikunnasta ja kuviksesta.
96.    Olen aina ollut koulussa hikari.
97.    Alun pelosta ja itsekritiikistä päästyäni en millään malttaisi lopettaa tämän listan kirjoittamista
98.    Epäilen, että moni kroonista puheripuliani joskus kuunnellut osasi odottaa tätä.
99.    Todennäköisesti läheiseni ovat kuulleet kaikki edellä mainitut jutut.
100.    Useampaan kertaan.


Ihanaa yön jatkoa toivotellen,
Isosisko

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti